søndag 2. mars 2014

Slutten av GPV
Dette er nå noen av de siste dagene jeg skal være på GPV. De har allerede begynt å flytte vekk verktøyene til knekkene, og den ene knekka har de fjernet, så ledsageren min måtte vaske lokalene på fredag siden det ikke var jobb til alle. 22 kolleger har sluttet allerede og mange kommer til å stå uten jobb når det kommer til stykket.

Det kommer stadig inn folk som enten skal se på maskinene våre eller skal taksere det som er av utstyr og maskiner. Stemningen her er heller laber og arbeidsmoralen lav. Folk er veldig oppgitte og frustrerte over at en fabrikk bare legger ned på så kort varsel. Det er synd at folks arbeidsliv og fremtid kun skal styres av hvor mye penger en konsern kan tjene. Men slik er livet en gang iblant og det må bare takles. 

For meg har det allerede ordnet seg med ny jobb. Jeg skal nemlig jobbe hos et firma som heter CODY. De arbeider med masse forskjellige ting, men det er i hovedsak prosjekter og produktutvikling, så jeg vil få et helt nytt fagfelt å jobbe innenfor. Jeg skal nemlig bli industrimontør nå, så her begynner en ny og bedre tid. Jeg kommer til å lære masse nytt hos CODY, og jeg tror at dette kommer til å bli bra.

2.3.14 Christian Hagen 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar